Vanligt förekommande frågor

Garanteras cashback?

Vi garanterar dig att du får 100 % av den cashback du tjänar ihop. Vi kan dock inte garantera att återförsäljaren betalar oss för varenda köp. Det här händer bara i väldigt få fall. Anledningen bakom att en återförsäljare kan neka din cashback är:

  • Köpet återlämnades, avbröts, eller så stängdes ordern
  • Köper genomfördes inte helt på nätet
  • En annan hänvisare fick cashbacken (ex. en annan webbsida)
  • Återförsäljaren har slutat handla eller har gått in i administrationsläge
  • Du följde inte användarvillkoren för Kickbacks och/eller återförsäljaren
  • En kupongkod eller presentkod användes utan att vara auktoriserad av Kickbacks

I grund och botten borde det räcka med att hålla sig till användarvillkoren som ges i återförsäljarbeskrivningen samt att följa den rekommenderade processen för att minimera riskerna att någonting går fel.

 

 

 

Hur kan jag reducera riskerna att mina cashbacks nekas?

  • I dina webbläsarinställningar behöver du permanent tillåta cookies, JavaScript, pop-ups och tredjepartsbilder.
  • Sätt alla dina säkerhetsinställningar till lågt.
  • När du handlar genom Kickbacks borde du radera alla cookies i din webbläsare samt alla temporära internetfiler (var vänlig notera att det här får dig att logga ut från Kickbacks-sidan - se till att logga in igen!). Det här kan variera beroende på vilken webbläsare du använder.
  • Använd alltid länkarna på Kickbacks för att gå in på en återförsäljares sida; skriv inte in återförsäljarnas namn i webfältet
  • Slutföra ett köp över telefonen - Kickbacks cashback fungerar bara på nätet - så om du till exempel köper någonting över telefonen fungerar tyvärr inte Kickbacks cashbacks.
  •  Kuponger och rabattkoder – För att få Kickbackscashback måste du använda kupongkoder som getts ut av Kickbacks. Om du använder kuponger som inte kommit från Kickbacks kan du riskera att en annan part får din cashback.

 

 

Hur vet jag om jag lyckas få tillbaka den intjänade cashbacken från köpet?

Cashbacksumman kommer att synas i dina transaktioner och under "senaste intjäningar" på din hemsida. Cashbackprocessen bryts dock ned i flera steg, vilket framgår nedan (du kan se dina transaktioner genomgå processen i ditt konto):

  • Pågående – det här betyder att ditt köp spårats men ännu ej validerats av återförsäljaren, och att det inte finns någon garanti vid detta steg att cashbacken kommer betalas. Du får en verifikation per email varje gång ett köp spåras i kontot
  • Tillgänglig – det här betyder att Kickbacks fått cashbacken för ditt köp och att du kan hämta ut pengarna
  • Senaste betalningen – det här betyder att pengarna skickades med banköverföring  eller överfördes till PayPal-kontot

 

 

Hur lång tid tar cashbackprocessen?

Det här varierar en hel del mellan återförsäljarna - och typen av köp - så en bilförsäkring kan till exempel ta upp till 3 månader, eftersom försäkringsbolaget vill se till att det inte avbryts

  • Pågående  det här kan ta mellan 0 och 3 dagar
  • Tillgänglig - det här kan ta mellan 7 och 120 dagar från Pågående
  • Betalad – det här ges ut i slutet av månaden som begäran lades att Kickbacks skulle släppa

Det ovan är indikationer och inte något garanterat. Så använd dem som riktlinje och INTE som en garanti!

 

 

Hur mycket kommer det här kosta mig?

Att registrera sig för Kickbacks är gratis. Ju fler Kickbacksmedlemmar som finns, ju större köpkraft har vi tillsammans, så vi får bättre erbjudanden från leverantörerna! Kickbacks förbehåller sig en liten administrationsavgift från den cashback som tjänas in. Du ser hur det här visar sig i ditt konto i din profil. Vi skickar sedan vidare 100 % av cashbacken till ditt Paypalkonto (eller bankkontot om du föredrar det).

 

 

Hur får jag mina pengar?

Kickbacks betalar all cashback som du ska ha senast den 5e i månaden som följer betalningsbegäran.

Om du valt att få betalt över PayPal och din totalintjäning per månad överstiger €100 kan vi inte skicka över till PayPal. Du måste då ändra betalningsvariant till banköverbetalning. Följ bara dessa steg:

  • I ditt konto väljer du Inställningar.
  • Välj Betalningsinställningar.
  • Under Betalningsmetod väljer du Bank.
  • Skriv in kontoägarens namn.
  • Skriv in sorteringskoden och kontonumret.
  • Klicka på Spara.

 

Vad innebär "minimumbetalning"?

Vissa föredrar att bygga upp sin cashback för att sedan ta emot en större summa, istället för att ta emot mindre summor en gång i månaden. Om du väljer att få betalt via PayPal och det totala  du får på en månad är över kr. 1000 så släpper vi bara kr. 1000 till ditt Paypal-konto. Om du vill ha högre betalningar per månad måste du ändra betalningssätt till bank, så att vi kan skicka betalningarna över email.

 

 

 

Hur gör jag så jag kan bli betald genom PayPal?

För att betalas genom Paypal skriver du helt enkelt in emailadressen du använde för ditt paypal-konto. Det räcker för att vi ska kreditera till paypalkonto när du begär det.

Mest besökt igår